GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościXXIII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamroz – Busko Zdrój 2017
Strona 7 z 9
Brodski okazał się – jak zwykle – nie tylko świetnym skrzypkiem, ale również dobrym showmanem umiejętnie budującym dramaturgię i klimat całego koncertu, którego program można określić „od czystej klasyki (Beethoven, Wieniawski) do muzyki zespołu Beatles”. Brodskiemu towarzyszyło troje znakomitych muzyków, bracia Olszewscy, Max – perkusja, Antoni – kontrabas oraz Bartłomiej Wezner – fortepian. I chociaż wszyscy okazali się znakomitymi muzykami świetnie czującymi klimat prezentowanych utworów, to jednak największe wrażenie pozostawiła pełna polotu, wyobraźni i swobody gra Weznera. Sobota, 8 lipca Najpierw w samo południe Vadim Brodski zasadził w zdrojowym parku swoje drzewko – akacja złocista. Ten zaszczyt przyznaje Towarzystwo Miłośników Buska Zdroju. Wieczorem, krótko przed koncertem finałowym, odsłonił w Buskiej Alei Gwiazd Festiwalu swoje „Słoneczko”, przyznawane przez władze samorządowe Buska Zdroju i dyrekcję festiwalu wybitnym artystom występującym w festiwalowych koncertach. Artysta był wyraźnie wzruszony tymi oznakami szacunku i podziwu dla jego osiągnięć. „Ostatnio tak wzruszony byłem 19 lat temu. Kiedy w niewielkiej miejscowości Kąśna Dolna, znakomite grono polskich muzyków wręczyło mi obywatelstwo polskie. Byłem wtedy bardzo wzruszony i powiedziałem, że nigdy w życiu nie zapomnę tamtego momentu. W tej chwili przysięgam Wam, że nie zapomnę również dzisiejszego wieczoru i jeszcze raz Wam wszystkim serdecznie dziękuję” – podsumował artysta.
Niemal jednocześnie w Buskim Samorządowym Centrum Kultury impreza dla dzieci „Jak koziołek mądra głowa w Busku Zdroju wylądował”. W tym samym czasie w Sali Marconiego uroczyste zakończenie kursów dla młodych muzyków prowadzonych przez prof. Marcina Baranowskiego – skrzypce i Tomasza Strahla – wiolonczela. Młodzi muzycy nie tylko ćwiczyli pod okiem mistrzów, ale mieli też okazję skonfrontowania nabytych umiejętności praktycznie podczas organizowanych specjalnie dla nich popołudniowych koncertów. Popołudnie ostatniego dnia festiwalu zarezerwowano dla koncertu „W kręgu pieśni polskiej”. Jego bohaterami byli Urszula Kryger – śpiew, Artur Jaroń – akompaniament. Program koncertu został zbudowany z pieśni Karłowicza, Szymanowskiego, Żeleńskiego, Moniuszki i Chopina, dając solistce pełne pole do popisu wokalnego. Artystka w mistrzowski sposób potrafiła skupić uwagę słuchacza na wykonywanym utworze oraz przekonywująco budować nastrój właściwy każdej ze śpiewanych pieśni, wykazując zarazem bogactwo emocji oraz wyczucie stylu muzyki każdego kompozytora. Wszystko to sprawiło, że pieśni w jej ujęciu i pełnej pasji interpretacji stały się prawdziwymi klejnocikami sztuki wokalnej. Mogliśmy też podziwiać urodę głosu artystki oraz jej świetnie opracowaną i wyważoną ekspresję, kulturę muzyczną oraz subtelność środków wyrazu. Równie wiele dobrego można powiedzieć o prowadzonym z pełnym wyczuciem stylu i charakteru każdego z prezentowanych utworów akompaniamencie Artura Jaronia. Najistotniejszą wartością tego koncertu okazało się uchwycenie kameralnego charakteru oraz klimatu każdej z prezentowanych pieśni. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |