GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościXXIII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamroz – Busko Zdrój 2017
Strona 2 z 9
Sobota, 1 lipca Fragmenty oper okresu włoskiego bel canta (Donizetti, Bellini, Rossini) były podstawą programu koncertu inauguracyjnego. Spotkali się w tym koncercie sceniczne doświadczenie (Joanna Woś, Aleksandra Zamojska, Grzegorz Szostak i Adam Sobierajski, wszyscy pochodzą z świętokrzyskiego regionu), ze sceniczną młodością, czyli laureatami II Konkursu Wokalnego im. K. Jamroz w Busku Zdroju w 2016 roku (Bożena Bujnicka, Klaudia Duda, Zuzanna Klemańska i Szymon Mechliński). Gwiazdą wieczoru była bezsprzecznie Joanna Woś, najlepsza w Polsce wykonawczyni belcantowych partii, której zgotowano głośną owację za brawurowe wykonanie Il dolce suono, wielkiej sceny obłędu z II aktu Łucji z Lammermoor Donizettiego oraz Qui la voce, sceny szaleństwa Elviry z II aktu Purytanów. Joanna Woś śpiewała z podziwu godną lekkością precyzyjnie kreśląc obraz zakochanej dziewczyny, którą miłość doprowadziła do tragicznego finału. Cudowne legato, precyzja i lekkość koloraturowych pasaży idzie w jej przypadku w parze z idealnie wyważoną dynamiką i fantastycznie brzmiącymi pianami. Budowana konsekwentnie kreacja obu wspomnianych scen miała właściwą dramaturgię i ekspresję oraz napięcie emocjonalne. Odbierało się te kreacje jako autentycznie prawdziwe.
Naturalność prowadzenia frazy, wyborną technikę wokalną oraz poczucie humoru, zaprezentowała Aleksandra Zamojska w dwóch duetach Esulti pur la barbara oraz Quanto amore Ed io, spielata z Napoju miłosnego. W pierwszym towarzyszył jej Adam Sobierajski, w drugim Grzegorz Szostak. Ich wykonanie cechowała bezpretensjonalna lekkość i wdzięk. Zamojska potwierdziła swoją wokalną klasę w pięknie zaśpiewanej arii Noriny – Quel guardo il cavaliere z I aktu Don Pasquale. W ten sam sposób zaprezentował zalety swojego szlachetnie brzmiącego głosu Adam Sobierajski najpierw w duecie z Joanną Woś, Sulla tomba I aktu następnie w wielkiej arii Edgara Tombe degli avi miei z III aktu Łucji z Lammermoor. Również młodzi wykonawcy zaprezentowali się z jak najlepszej strony udowadniając, że przyznane im rok wcześniej nagrody były trafną decyzją. Przez ten rok ciężko pracowali osiągając interesujące rezultaty tak pod względem warsztatowym, jak i scenicznym. Arie i duety z Wesela Figara i Don Giovanniego Mozarta prezentowane przez Szymona Mechlińskiego i Bożenę Bujnicką były tego najlepszym dowodem. Podobnie jak aria Regnava nel silenzio z Łucji z Lammmermoor śpiewana przez Zuzannę Lemańską oraz aria Ninetty Di piacer mi balza il cor z I aktu La gazza ladra w wykonaniu Klaudii Dudy. Tadeusz Wojciechowski znakomicie przygotował Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Śląskiej w Katowicach, którą podczas koncertu prowadził z godną podziwu werwą i energią. Znakomicie przy tym panując nad każdą sceną i arią eksponując przy tym bel cantowe piękno prezentowanych fragmentów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |