opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 sierpień 2017       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

92 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

XXIII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamroz – Busko Zdrój 2017

Sobota, 1 lipca

Fragmenty oper okresu włoskiego bel canta (Donizetti, Bellini, Rossini) były podstawą programu koncertu inauguracyjnego. Spotkali się w tym koncercie sceniczne doświadczenie (Joanna Woś, Aleksandra Zamojska, Grzegorz Szostak i Adam Sobierajski, wszyscy pochodzą z świętokrzyskiego regionu), ze sceniczną młodością, czyli laureatami II Konkursu Wokalnego im. K. Jamroz w Busku Zdroju w 2016 roku (Bożena Bujnicka, Klaudia Duda, Zuzanna Klemańska i Szymon Mechliński). Gwiazdą wieczoru była bezsprzecznie Joanna Woś, najlepsza w Polsce wykonawczyni belcantowych partii, której zgotowano głośną owację za brawurowe wykonanie Il dolce suono, wielkiej sceny obłędu z II aktu Łucji z Lammermoor Donizettiego oraz Qui la voce, sceny szaleństwa Elviry z II aktu Purytanów. Joanna Woś śpiewała z podziwu godną lekkością precyzyjnie kreśląc obraz zakochanej dziewczyny, którą miłość doprowadziła do tragicznego finału. Cudowne legato, precyzja i lekkość koloraturowych pasaży idzie w jej przypadku w parze z idealnie wyważoną dynamiką i fantastycznie brzmiącymi pianami. Budowana konsekwentnie kreacja obu wspomnianych scen miała właściwą dramaturgię i ekspresję oraz napięcie emocjonalne. Odbierało się te kreacje jako autentycznie prawdziwe.

Busko 2017 2

Naturalność prowadzenia frazy, wyborną technikę wokalną oraz poczucie humoru, zaprezentowała Aleksandra Zamojska w dwóch duetach Esulti pur la barbara oraz Quanto amore Ed io, spielata z Napoju miłosnego. W pierwszym towarzyszył jej Adam Sobierajski, w drugim Grzegorz Szostak. Ich wykonanie cechowała bezpretensjonalna lekkość i wdzięk. Zamojska potwierdziła swoją wokalną klasę w pięknie zaśpiewanej arii Noriny – Quel guardo il cavaliere z I aktu Don Pasquale. W ten sam sposób zaprezentował zalety swojego szlachetnie brzmiącego głosu Adam Sobierajski najpierw w duecie z Joanną Woś, Sulla tomba I aktu następnie w wielkiej arii Edgara Tombe degli avi miei z III aktu Łucji z Lammermoor.

Również młodzi wykonawcy  zaprezentowali się z jak najlepszej strony udowadniając, że przyznane im rok wcześniej nagrody były trafną decyzją. Przez ten rok ciężko pracowali osiągając interesujące rezultaty tak pod względem warsztatowym, jak i scenicznym. Arie i duety z Wesela Figara i Don Giovanniego Mozarta prezentowane przez Szymona Mechlińskiego i Bożenę Bujnicką były tego  najlepszym dowodem. Podobnie jak aria Regnava nel silenzio z Łucji z Lammmermoor śpiewana przez Zuzannę Lemańską oraz aria Ninetty Di piacer mi balza il cor z I aktu La gazza ladra w wykonaniu Klaudii Dudy.

Tadeusz Wojciechowski znakomicie przygotował Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Śląskiej w Katowicach, którą podczas koncertu prowadził z godną podziwu werwą i energią. Znakomicie przy tym panując nad każdą sceną i arią eksponując przy tym bel cantowe piękno prezentowanych fragmentów.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART