opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




18 październik 2017       


Wydarzenia

  • Turandot 23-97.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

111 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

XXIII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamroz – Busko Zdrój 2017

Naturalność gry, umiejętność przykuwania uwagi słuchacza i wciągnięcie go w wir muzyki, to równie ważne cechy gry tego pianisty.Dodać tylko wypada, że jego interpretacje miały klasyczny umiar i romantyczną śpiewność.Czyż w takiej sytuacji można się dziwić entuzjastycznej owacji urządzonej artyście po zakończeniu recitalu, po której artysta zagrał trzy bisy – Chopin, Schuman, Schuman. Richard Hamelin okazał się też artystą nie stroniącym od kontaktów z publicznością, przez długi czas po koncercie cierpliwie rozdawał autografy na swoich płytach i chętnie rozmawiał  o swoim sposobie gry i interpretacji. Mówił też o tym przed koncertem podczas spotkania z publicznością w festiwalowej kawiarence.

Busko 2017 4

Recital Charlesa Richarda Hamelina poprzedził koncert „Muzyczne medytacje” w wykonaniu Mulierum Schola Gregorianka Clamaverunt Lusti prowadzony przez Michała Sławeckiego. Śpiewy starorzymski, gallikański, hiszpański, benedyktyński i ambrozjański oraz śpiew gregoriański okazały się w ich wykonaniu interesującym doświadczeniem.

Wtorek, 4 lipca

Wydarzeniem dnia był rewelacyjny recital skrzypcowy południowo koreańskiej skrzypaczki Bomsori Kim, laureatki II nagrody XV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. W charakterze akompaniatora towarzyszyła jej Hanna Holeksa. Właśnie harmonijne porozumienie między paniami było czynnikiem pozwalającym filigranowej Bomsori Kim na swobodne budowanie dramaturgii całego recitalu i interpretacji każdego z prezentowanych utworów. Pianistka wykazała się nie tylko ogromną wyobraźnią i wrażliwością, ale też umiejętnością podążania za intencjami solistki, której towarzyszyła. Mówienie w przypadku tej świetnej skrzypaczki o wirtuozerii, technicznej doskonałości, swobodzie prowadzania frazy czy urodzie i krystalicznej czystości dźwięku, wydaje się być zbytecznym. To wszystko jest bazą do tworzenia poruszających kreacji prezentowanego repertuaru. Zagrana w pierwszej części wieczoru Sonata A-dur op.12 nr 2 Ludwiga van Beethovena urzekała od pierwszej do ostatniej nuty elegancją frazowania, wyrazistą i przejrzystą artykulacją oraz umiejętnością budowania formy, przy znakomitym skontrastowaniu obu skrajnych części ze środkowym Andante piú tosto Allegretto. Pierwszą część wieczoru zakończyło świetne wykonanie Caprice d’après l”Etiude en forme de Valse de C. Saint- Saëns Eugéne Ysaÿe. Po przerwie I Sonata a-moll op. 105 Roberta Schumanna płynęła w jej ujęciu z romantycznym rozmachem pulsując pełną paletą subtelnych barw i charakterystycznych dla tego kompozytora  niuansów brzmieniowych oraz kulminacji. Na finał koncertu zabrzmiało Introduction et Rondo Capriccioso op. 28 Camille Saint-Saënsa, dynamika, wirtuozeria, wyrazistość rytmiczna i wyeksponowanie hiszpańskiego kolorytu i rytmu były najistotniejszymi cechami tego wykonania. Wielominutowa głośna owacja na stojąco była w tym przypadku w pełni uzasadniona. Jak powiedziała jedna z wychodzących po koncercie pań – „Tylko dla takiego koncertu mogłabym przyjeżdżać na buski festiwal każdego roku”.

Recital Bomsori Kim poprzedził koncert „Ave Maria” w kościele p.w. św. Brata Alberta w Busku Zdroju, gdzie muzyczne spotkanie wyznaczyli sobie: Roman Perucki (organy), Agata Kielar-Długosz i Łukasz Długosz (flety) oraz Roma Owsińska (śpiew).


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART