opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

70 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Trzęsienia ziemi nie było

Nad przebiegiem całości trzymał rękę na pulsie Raphaël Pichon, kierujący instrumentalno-wokalnym Ensemble Pigmalion, nadając całości znaczny nerw dramatyczny, a zarazem, dzięki subtelnościom dynamicznym, jego interpretacja odznaczała się znacznym wyczuciem odcieni wyrazowych.

Misteria-Paschalia 10

Trzy dni wcześniej, tegoroczny dyrektor artystyczny Vincent Dumestre wraz ze swym zespołem Poème Harmonique, na inaugurację wybrał kompozycje Claudia Monteverdiego, poczynając od fanfarowej Toccaty z jego „Orfeusza”. Daje w nich jeszcze znać o sobie trwający konflikt pomiędzy stile antico a nuovo, czy inaczej rzecz ujmując: prima prattica i seconda, a co za tym idzie większym zdobnictwem i wielogłosową komplikacją a niesionym przez tekst przesłaniem, wydobywanym ze słów za sprawą odpowiedniej oprawy muzycznej.

Misteria-Paschalia 11

Szczególnie wyraziście przejawiało się to w Glorii, w której śledzić można swoistą rywalizację pomiędzy ornamentami w partiach wokalnych a tymi zawartymi w głosach instrumentalnych. Kontrastował z tym surowy, lamentacyjny charakter Crucifixi, w którym unika się powierzchownych afektów, skupiając się na przywołaniu bezpośredniej wymowy wydarzeń pasyjnych. Godzi się podkreślić odpowiednie dobranie głosów solistów, zharmonizowanych pod względem barwy i zgodnie stapiających się w ansamblu. Solidne podstawy dla ich występu dostarczało głębokie brzmienie rosyjskiego chóru musicaAeterna.Podczas dwóch pierwszych wieczorów dały też znać o sobie występujące w muzyce barokowej dźwiękonaśladowcze efekty ilustracyjne. W psalmie Dixit Dominus rozbrzmiewały onomatopeiczne melizmaty, imitacyjnie podejmowane przez poszczególne głosy wokalne.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART