GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTrzęsienia ziemi nie było
Strona 2 z 7
Utwór otwiera natomiast Sinfonia, zagrana przez połączone siły Poème Harmonique oraz Arte dei Suonatori (poprzedni dyrektor zarzekał się, że za jego rządów nie pojawi się na festiwalu polski zespół), kierowane od klawesynu przez Vincente’a Dumestre’a, z wyjątkowym wyczuciem na jakości artykulacyjne i dynamiczne. W śpiewanych ustępach solowych w znacznym stopniu mamy do czynienia z monodią, służącą przede wszystkim komunikatywności przekazu werbalnego.
Léa Trommenschlager jako Maria Józefowa, matka Jezusa, dbała o subtelność rysunku melodycznego i należyte kształtowanie frazy, pozostając w obrębie dynamiki piano, choć zrazu dawały znać o sobie pewne problemy emisyjnej natury, sprawiające, że rwący się głos miał kłopoty z płynną kantyleną, z czasem jednak jakby rozśpiewała się i zapanowała nad nimi.
Szczególnie pięknie zabrzmiała w jej ujęciu aria z towarzyszeniem harfy obbligato w wykonaniu Sary Aguedy. Początkowo jednak mogło się wydawać, że i tym razem o wiele bardziej atrakcyjną, również pod względem wokalnym, okaże się postać Marii z Magdali, której odtwórczyni – Claire Lefilliâtre – dysponująca nośnym i mocnym sopranem o wyrazistej artykulacji, nadawała swej partii silnie ekspresyjne zabarwienie, miedzy innymi za sprawą operowania rozległym diapazonem dynamicznym. Znaczna rola w tym dziele przypada ponadto komentującemu chórowi, w którego urozmaiconej partii pojawia się również chorałowe unisono. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |