GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTrzęsienia ziemi nie było
Strona 3 z 7
Utwór Draghiego reprezentuje specyficzny, wiedeński gatunek sepolcro, czyli oprawy Grobu Pańskiego w pałacowej kaplicy cesarskiej – trzy lata temu poznaliśmy w wersji estradowej należące do niego „Śmierć i złożenie Chrystusa do grobu” Antonia Caldary. Tym razem mieliśmy do czynienia z pełną akcją dramatyczną zaaranżowaną przez Benjamina Lazara, a rozgrywającą się na tle głównego ołtarza kościoła św. Katarzyny.
Mówiona narracja, złożona z fragmentów śpiewanych przez postacie i przełożonych na polszczyznę, przedstawiona została w aktorskiej interpretacji Aleksandry Rübner, ubranej w czarny trykot i z krótko przystrzyżonymi włosami, co wraz z niskim tembrem głosu przydawało jej prawdopodobnie niezamierzonych nieco demonicznych znamion.
Nieprzypadkowo natomiast w tego rodzaju cechy, również w zakresie stroju, wyposażony został Faryzeusz, śpiewający basem Emanuela Vistorkyego. Zarówno ona, jak i postacie: ewangeliczne (Maria Jezusowa, Maria z Magdali, Święty Jan), rodzajowe (Skryba, Faryzeusz, Centurion) oraz alegoryczne (Światła: Wiary i Nauki) wykonują zarazem ekstatyczne, konwulsyjne gesty, stylizowane na wzór barokowych figur, jakby zeszły z ołtarzy, stanowiących wyposażenie gotyckiego pod względem architektonicznym kościoła św. Katarzyny, co odnosi się także do barwy kostiumów, równie jaskrawej jak obrazów po renowacji. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |