opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 kwiecień 2017       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

75 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Trzęsienia ziemi nie było

Nazajutrz, w skrajnie wyziębionym kościele Bożego Ciała, w Dzwonie umarłych (Carillon des morts) Michela Corette’a za pomocą ostinatowych figur rytmicznych instrumenty smyczkowe w założeniu przywołują dźwięki dzwonu katedralnego w Rouen, w rzeczywistości jednak kompozycja przypomina bardziej żałobną pawanę, odznaczając się znacznym wdziękiem tanecznym.

Misteria-Paschalia 12

Wybór tej miniatury o tyle był nieprzypadkowy, że jej autor należał do grona opracowujących po śmierci Jeana Gilles’a jego Mszę za zmarłych (Messe des morts), wykorzystywaną następnie z okazji uroczystości żałobnych zarówno wielkich tego świata z racji pozycji politycznej (Stanisława Leszczyńskiego, Ludwika XV), jak i zasług artystycznej natury (Jean-Philippe’a Rameau).

Misteria-Paschalia 13

Dominującą rolę w tym requiem odgrywa partia basowa, wyposażona w wiele arii, zwłaszcza w tej z akompaniamentem fletów prostych odwołującej się do bogatej retoryki dynamicznej, z której potrafił należyty użytek uczynić Lisandro Abadie. Przy tej okazji można też było usłyszeć rzadko spotykaną poza muzyką francuską, specyficzną dla niej odmianę wysokiego głosu męskiego – haute-contre – co na polski nieco oksymoronicznie tłumaczy się jako tenor altowy (została nań przeznaczona tytułowa rola kobieca w męskim wykonaniu w operze Rameau Platea). Jako złowieszcze memento mori zabrzmiał z kolei rozbudowany ustęp chóralny a cappella, przeznaczony na głosy męskie Capellae Cracoviensis, którym towarzyszył tego wieczora zespół instrumentalny Capriccio Stravagante Les 24 violons pod dyrekcją Skipa Sempé.

                                                                                    Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART