GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBayreuth 2014, czyli ile jest Wagnera w Wagnerze?
Strona 13 z 18
Oleg Bryjak jako Alberich zaprezentował nie tylko świetnie prowadzony głos, ale i znakomite aktorstwo co pozwoliło mu zbudować naprawdę interesującą kreację. Równie wysoko należy ocenić kreację Kwangchula Youna w partii Hundinga. Ten artysta, prezentujący wysoką kulturę muzyczną, należał do grona najbardziej zajętych.
Obok wspomnianej partii Hundinga śpiewał jeszcze rolę Dalanda w Holendrze i Hermana Landgrafa Turyngii w Tannhäuserze. Każda z tych kreacji była entuzjastycznie przez publiczność oklaskiwana. Bez większej satysfakcji słuchałem pozbawionego blasku i matowego w brzmieniu głosu Lance Ryana śpiewającego zbyt forsownie partię Zygfryda.
Tutaj sporo do życzenia pozostawiał sposób prowadzenia frazy i nadużywanie rejestru piersiowego. Nie zachwycił mnie też w roli Logego Norbert Ernst, który nie potrafił zbudować wyrazistej postaci swojego bohatera. W jego kreacji nie było dystansu do tworzonej postaci przez co straciła ona swój charakterystyczny, lekko ironiczny, wymiar. Nieco bezbarwnym wokalnie i aktorsko był Attila Jun w roli przebiegłego Hagena. Nie przekonała mnie też do swoich działań wokalno-aktorskich Nadine Weissmann w roli Erdy, Najbardziej brakowało mi ciemnego altowego brzmienia w dolnym rejestrze jej głosu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |