GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBayreuth 2014, czyli ile jest Wagnera w Wagnerze?
Strona 11 z 18
No cóż można i tak, ale dokąd to prowadzi? Jednak największą wartością tego Pierścienia był jego poziom muzyczny. Kiryłł Petrenko prowadził znakomicie przygotowaną orkiestrę z ogromną ekspresją, precyzją i rozpiętością dynamiczną. Dbając zarazem o właściwe proporcje brzmienia na linii kanał orkiestrowy – scena, co pozwoliło solistom na swobodne i naturalne prowadzenie głosu.
Pod jego batutą nasycona bogactwem emocji muzyka miała w sobie wewnętrzną dynamikę, właściwy nerw dramatyczny i świetnie budowała klimat przedstawienia każdej z czterech części. Uznanie budzi też wyeksponowanie czytelności i charakteru tych blisko stu motywów przewodnich, na których rozpięta jest muzyka tetralogii. Ze wszystkich fragmentów czysto instrumentalnych, których w Pierścieniu jest sporo największe wrażenie wywarło na mnie „przebudzenie Brunhildy”, niewielki fragment poprzedzający wielki duet miłosny Zygfryda i Brunhildy w III akcie Zygfryda. Takiego słońca, intensywności budzącego się uczucia (niejako na przekór inscenizacyjnym dziwolągom) i nadziei zawartej w tej muzyce dawno nie słyszałem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |