GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBayreuth 2014, czyli ile jest Wagnera w Wagnerze?
Strona 14 z 18
Tannhauser I w przypadku tej opery trudno się doszukać autorskich didaskalii i atmosfery. Całość rozgrywa się w potężnej trzykondygnacyjnej scenografii przypominającej fabrykę alkoholu (chyba), jej centralnym punktem jest potężna cysterna.
Akcji przypatruje się siedząca nieruchomo po bokach sceny publiczność. Z woli reżysera Sebastiana Baumgartena zmysłowy świat Wenus, w którym nie oszczędzono nam nawet zbiorowej kopulacji, ograniczono do okrągłej klatki, z której co rusz ktoś usiłuje się wydostać, oczywiście z Tannhäuserem na czele.
Wenus okazuje się kobietą w ciąży (urodzi w finale), a akcji tej sceny towarzyszą cztery plemniki, czy kijanki (to trudno jednoznacznie rozstrzygnąć). W zawiły świat emocjonalnych rozterek i udręczonego sumienia tytułowego bohatera wprowadza widza radiologiczny obraz pracującego serca, którym rozpoczyna się przedstawienie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |