GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Adina“ Rossiniego w reżyserii Friedricha Nietzschego
Strona 1 z 3
Naprzód muszę wytłumaczyć się z tytułu. Otóż Friedrich Nietzsche, w którego czasach śpiewacy grający amantów bywali w słusznym wieku oraz potężni nie tylko duchem, ale i ciałem, zaproponował, aby dla uwiarygodnienia akcji scenicznej, ukryć ich w kanale orkiestrowym, a role ich mimicznie odgrywaliby aktorzy. Traf zdarzył, że pierwotnie przewidziany tenor koreański Hyunduk Kim nie dojechał i w ostatniej chwili zastąpił go Tomasz Świerczek, który przede wszystkim skupić się musiał na pośpiesznie opanowanej partii wokalnej.
Stąd umieszczono go przy pulpicie nieco poniżej podium, na którym rozgrywała się akcja, ponieważ mieliśmy do czynienia z wykonaniem półscenicznym w ramach Rossiniowskiego IV Royal Opera Festival, a zastąpiła go na nim asystentka reżysera Eleonora Calabrò. Gioacchino Rossini działał w czasach, gdy kompozytor nie tyle tworzył dzieła sztuki, ile dla zarobku produkował do pewnego stopnia użytkowy repertuar. Stąd posiłkowanie się wcześniejszymi utworami, najczęściej o zupełnie odmiennej treści (w przeszłości podstawienie świeckiego tekstu do utworu liturgicznego lub na odwrót określano mianem kontrafaktury). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |