opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Turandot 246-345.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Papiez 131-89.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

43 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jak ulepić gwiazdę opery?

Jego obecność na Masterclass w Lublinie świadczy o potrzebie ciągłego doskonalenia warsztatu wokalnego i poznawania specyfiki kultury europejskiej niejako u źródła. Po nim weszła na scenę Agnieszka Muzyka by zaśpiewać pieśń Chopina Smutna rzeka. Artystka dała dobry przykład wypowiadania tekstu, ale głosowi przydałoby się lepsze oparcie na oddechu. Z kolei arię z Cyganerii Pucciniego Si, mi chiamano Mimi, zaśpiewała poprawnie, choć niezbyt mocno Dagmara Gabrielska, a po niej w dosyć szybkim tempie i z dużym bagażem użytych środków aktorskich wykonał arię katalogową z opery Don Giovanni baryton Mateusz Kulczyński, absolwent lubelskiej szkoły muzyczne, a obecnie już w Uniwersytecie Muzycznym.

 

Campi,Masterclas 7

 

O nim, który niemal na trwałe związał się z kursami Masterclass w rodzinnym Lublinie można powiedzieć, że od ubiegłego roku zrobił znaczący postęp, mocniej osadził dobry głos na oddechu, stał się pewniejszy i bardziej wyrazisty. Kolejną śpiewaczką była Aleksandra Wittchen z trudną emocjonalnie i muzycznie arią z opery Siostra Angelika Pucciniego Senza mamma. Widać było, że ten repertuar jest dla młodej wykonawczyni punktem ambicji i z pewnością będzie dalej podnosić niemałe już kwalifikacje głosowe. Zaawansowanie muzyczne, wokalne i aktorskie zaprezentowała ładnie brzmiąca sopranistka koloraturowa Wioletta Liber w arii z klejnotami z opery Gounoda Faust, obecnie studiująca u dobrego pedagoga i śpiewaczki Doroty Wojcik w Akademii Muzycznej w Łodzi. Ernest Tymczyszyn też był przyjemnym zaskoczeniem dla tych, którzy tego ucznia lubelskiej szkoły muzycznej słuchali w ubiegłym roku. Jego tenor, choć jeszcze nie opanował pełnej skali do „c”, już dysponuje ładną barwą, a stylowe, bardzo sprawne wykonanie typowej pieśni neapolitańskiej Dititencello vuie można uznać za prawie wzorowe. Następnie Aleksandra Utracka-Skoczeń – po zdobyciu stopnia licencjata na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie dobrym i mocnym mezzosopranem zaśpiewała popisową arię Saint-Saensa z opery Samson i Dalila. Niestety nie usłyszeliśmy na koncercie ciekawego barytona o interesującej barwie głosu – Rafała Kuźmy, a koncertową Galę zakończyła dobrym głosem Zuzanna Wrona wykonując trudną arię Cilea z opery Adriana Lecouvreur – Ecco: respiro appena. Koncert kończący kursy Masterclass to przykład, że każdy z wykonawców ma dziś szansę na ulepienie ze swej sylwetki rasowego śpiewaka operowego, choć do tego, w zależności od możliwości osobistych potrzeba jeszcze wytężonej pracy. Mogą w niej pomóc takie spotkania jak Masterclass w Lublinie, ale wszystko jest jednak uzależnione od ...zdrowia i szczęścia. Dla porządku podaję, iż  organizatorami wydarzenia Antonina Campi Opera Masterclass byli Centrum Spotkania Kultur w Lublinie oraz Stowarzyszenie im. Richarda Straussa.

                                                                            Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART