opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-169.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

76 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jak ulepić gwiazdę opery?

 

Ten niewielki ilościowo dorobek świetnego symfonika ma jednak ogromny ładunek estetyczny, piękne melodie i mistrzowsko dobrane do nich poetyckie teksty. To są nasze muzyczne skarby, co dostrzegają nawet młodzi ludzie wychowani na kompromitujących nieraz wzorach upowszechnianych przez stacje radiowe i telewizyjne oraz kompletny uwiąd wiedzy muzycznej serwowanej przez szkolnictwo powszechne. Moi rozmówcy są oczywiście nietypowi, wysoce zmotywowani w kierunku muzycznej klasyki. Można przyjąć, że to „ostatni Mohikanie" prawidłowego formowania kulturalnego człowieka, więc ich przyszłość powinna nas szczególnie interesować. Są to niezwykle cenne osobowości.

 

Campi,Masterclas 3

 

Np. uczestniczka kursu, która sama siebie określa jako sopran liryczny i już studiuje na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie ma za sobą 13 lat muzycznej edukacji na różnych poziomach, powiedziała coś niesłychanie ważnego – co dostrzegają tylko ci, którzy się na muzykę otworzą, przestaną się wstydzić swych nietypowych preferencji: Ludziom lepiej się żyje, gdy mają coś wspólnego z muzyką! Przyjmijmy, że to jest motto przyświecające moim rozważaniom. Ankieta zawierała też pytania związane z kwestiami technicznymi dotyczącymi śpiewu, takimi jak dbałość o głos – higiena, nawodnienie, wypoczynek, dobry sen, oraz podobieństwo ludzkiego głosu do barwy instrumentu – padły rozmaite odpowiedzi: wiolonczela, skrzypce, klarnet, nawet rożek angielski. Istotnym pytaniem, na które próbowali odpowiedzieć kursanci są nadzieje, jakie wiążą z uczestnictwem w Masterclass w Lublinie. W tym wypadku odpowiedzi były niemal jednakowe. Każdy śpiewak niezależnie od stopnia przygotowania i opanowania sztuki bel-canta może się czegoś ważnego dowiedzieć od osób, które od lat utrzymują się na topie rynku operowych artystów, którzy sami w praktyce pokonywali wszelkie trudności, znają odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące śpiewu, repertuaru operowego, kondycji człowieka stającego oko w oko z wyzwaniami jakie stwarza scena. Właśnie tacy artyści zdecydowali się prowadzić Masterclass i to oni stanowili magnes dla adeptów sztuki wokalnej. To do nich zgłosili się bez wahania uczniowie wspomnianej już szkoły muzycznej II stopnia z Lublina, niekiedy przychodzący na zajęcia z profesorami uczącymi ich śpiewu, to dla nich przybyli z różnych stron kraju, w tym z Warszawy czy Łodzi studenci i już dyplomowani śpiewacy.

 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART