GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpera epistolarna albo Jakub Józef Orliński w MET
Strona 4 z 4
Stąd, zapewne dla zrekompensowania tego, dwukrotnie odwołał się do swoich umiejętności tanecznych, wykonując przewroty – figury z uprawianego przez siebie breakdance. Taniec weselny, utrzymany w ostinatowym rytmie, zyskał znamiona „balu manekinów”, również w zakresie nadanego mu układu choreograficznego.
Pod względem dźwiękowym natomiast najbardziej pomysłowy jest trzeci akt, w którym pojawiają się bardziej oryginalne rozwiązania brzmieniowe. Orkiestra, prowadzona sprawną batutą Yannicka Nézet-Séguina, na wzór Bayreuth do ukłonów wyszła na scenę. Wspomniane uwspółcześnienie mitu odnosi się do kostiumów oraz scenerii.
Akcja rozpoczyna się na plaży i w takich strojach, ślubna ceremonia odbywa się pod baldachimem, nawiązując tym samym do tradycji żydowskiej. Niczym w filmie Harry Angel Allana Parkera, do piekła zjeżdża się windą, spełniającą jednocześnie funkcje Styksu i Lete. Z kolei znakiem kondycji zmarłych okazują się maseczki na twarzach chóru. Zabieg utraty pamięci, związany z tą drugą, odbywa się także w kabinie prysznicowej, co kojarzyć się może z dekoracjami Małgorzaty Szczęśniak do operowych spektakli Krzysztofa Warlikowskiego. Czyżby można było upatrywać w tym zapowiedzi pojawienia się tego tandemu realizatorskiego w Metropolitan Opera, na co, prawdę mówiąc, najwyższy już czas?! Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |