opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

76 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Polskiego Fausta przypadki

Nie sposób wszakże odmówić efektowności charakterystycznie ułożonemu mazurowi z ich udziałem, w którym zabawnymi gestami głowy podkreślają jego rytm, by następnie odtańczyć czardasza z właściwą dlań narastającą żywiołowością. Choreografia Wiolety Suskiej odznacza się znaczną pomysłowością, na przykład w pas de deux realnego Twardowskiego z fotelem na kółkach, będącym dość niesubordynowanym, wymykającym się partnerem, tak że w końcu trzeba go uwiązać.

 

Pan Twardowski 8

 

A także poczuciem humoru w scenach charakterystycznych z wierzycielami oraz z żoną bohatera. Co prawda z czasem początkowy impet wytraca nieco swą siłę oddziaływania. Podobnie jest z dominującą początkowo tonacją kolorystyczną, utrzymaną w purpurze, fiolecie i błękicie, w dalszym ciągu ustępującą pozłocie oraz takim kostiumom (Maria Balcerek), na dodatek szeleszczącym, a postacie fantastyczne dodatkowo zaopatrzone zostają w huzarskie skrzydła czy też proporce generałów z chińskich widowisk cingcü, w Europie znanych pod nieco mylącą nazwą opery pekińskiej.

 

Pan Twardowski 9

 

Z kolei dramatyczną scenę matki rozpaczającej nad ciałem zmarłej córki ukształtowano na podobieństwo wizerunku Piety, stąd pojawiający się wtedy cyrograf w formie zakrwawionej chusty, stanowiacy ceną za przywrócenie do życia dziewczynki, nieodparcie przywołuje skojarzenie z veraiconem. Pod koniec czartowski wybieg zamienia Cassino Amor na Roma, by w ten sposób usidlić TwardowskiegoUkłady choreograficzne dostosowane zostały do możliwości krakowskiego zespołu, w tym umiejętności wykonywania entrechat (skrzyżowania nóg w powietrzu) przez męską część corps de ballet. W niektórych rozwiązaniach można było rozpoznać konkretne inspiracje, kiedy w pewnym momencie krakowski Rynek niepostrzeżenie przeobraził się w nowojorską West Side. Pierwsza obsada prawie niepodzielnie należała do tancerzy białoruskich.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART