opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




17 maj 2022       


Wydarzenia

  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

14 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Sztuka to najwyższe świadectwo wolności – Joanna Tumiłowicz

Instalacja miała przypominać o jubileuszu Akademii Sztuk Pięknych i wymagała zaangażowania kilkudziesięciu ludzi ubranych jednakowo, którzy przechodząc przez przewężenie klepsydry mieli symbolizować przemianę studentów w wykształconych artystów. Koszulki ufundował Polski Komitet Olimpijski, uczestnikami happeningu byli uczniowie społecznego liceum „siedemnastka” oraz przypadkowi przechodnie. To była duża akcja, udana i zarejestrowana. Innym sukcesem według mnie była instalacja Zmiana postrzegania, która wymagała zaaranżowania trzech sąsiadujących ze sobą toalet na Wydziale Malarstwa ASP. Pomysł, może trochę kontrowersyjny, związany był ze 100-leciem odzyskania niepodległości.

 

Tumilowicz 6

 

Pierwsza z toalet stała się tradycyjną sławojką przypominającą działania przedwrześniowego ministra Sławoja Składkowskiego. Drugą toaletę przekształciłam w Bibliotekę Wydziałową. Zamontowałam regał z książkami, aby z nich korzystać na miejscu lub zabrać ze sobą. To było przypomnienie pierwszej biblioteki publicznej, Biblioteki Załuskich, z której wyłoniła się Biblioteka Narodowa. Trzecią zaaranżowano w Bar mleczny, przypominając pierwszą taką placówkę w Warszawie założoną przez Stanisława Dłużewskiego w końcu XIX wieku. Tutaj nie było nic konkretnego do jedzenia, tylko atrapy, fantomy, oraz cennik potraw i liczne hasła w typie: „Bo zawżdy ci więcej jedzą, którzy bliżej misy siedzą”. Ta instalacja funkcjonowała dłużej niż pół roku i cieszyła się zainteresowaniem studentów, kandydatów na studia i pracowników uczelni.

 

Czy pojawiła się może chęć uczenia innych choćby podstaw rysunku, malarstwa, grafiki? Przecież nie każdy potrafi poprawnie narysować czy namalować człowieka, czy np. coś, co jest podobne do konia, psa, czy choćby zachód słońca.

 

Jeszcze o tym nie pomyślałam, ale to w sumie bardzo proste, bo współcześnie można się posłużyć fotografią, jest mnóstwo technicznych sposobów odwzorowania widzialnej rzeczywistości, a komputer pomaga to przetworzyć albo zdeformować. I w końcu można się poświęcić sztuce abstrakcyjnej. Ważne, czy to, co się stworzy staje się jakoś interesujące, np. kompozycyjnie, kolorystycznie, tematycznie, ideowo itd. Możliwości wyboru formy jest mnóstwo. Można wreszcie stworzyć jakąś absolutnie nową technikę plastyczną, czy narzędzie tworzenia. Nowinki są w cenie, choć także dobre malarstwo figuratywne ma swoich zapalonych odbiorców. Jedno jest pewne, aby stworzyć coś wartościowego trzeba się dobrze napracować.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART