GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolscy artyści na praskich scenach (2)
Strona 7 z 8
Dwa lata po debiucie Floriańskiego, 8 kwietnia 1902 roku jako Violetta rozpoczyna występy w Pradze kolejna lwowianka, Irena Bohuss de Behérfalva-Hellerowa, uczennica Walerego Wysockiego. Śpiewa też, jeszcze w kwietniu, partie Marzenki (13 i 20) oraz Neddy w Pajacach (17). W sumie zaśpiewała sześć przedstawień. Już 1 maja 1902 rozpoczyna tutaj swoją karierę kolejny tenor Stanisław Orzelski, solista Opery Lwowskiej gościnnie występujący również w Belgradzie i Zagrzebiu.
Debiutuje 23 grudnia 1901 jako tytułowy Faust, czyli jeszcze przed podpisaniem umowy. Później śpiewa Księcia w Rusałce Dvořaka, tytułowego Lohengrina i Dalibora oraz Leńskiego w Eugeniuszu Onieginie. W sumie w czasie jednego sezonu – do października 1902 roku, zaśpiewał osiem partii. Później występował jeszcze w Budapeszcie i wrócił do kraju na sceny Krakowa, Warszawy i Lwowa. Niespełna trzy lata później – 9 lutego 1905 roku jako Nedda w Pajacach Leoncovallo rozpoczyna występy Janina Korolewicz-Waydowa, która w dwóch sezonach zaśpiewała siedem partii. Rozpoczęła jako Małgorzata w Fauście (9 czerwca 1905). Kolejne partie to: Elza w Lohengrinie (11 czerwca 1905), a także Violetta, Nedda, Tosca, Tatiana. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |