GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolscy artyści na praskich scenach (2)
Strona 6 z 8
Po zakończeniu kontraktu w Pradze wrócił w 1900 roku do Opery Warszawskiej, która w końcu zdecydowała się podpisać z nim stały kontrakt. Po jednym z jego występów w roli Jontka można było przeczytać w „Kurierze Warszawskim”: „Panu Floriańskiemu jako tenorowi bohaterskiemu zbywa na rzewnej dźwięczności głosu, który stanowi cechę tenorów lirycznych. Toteż jako Jontek nie może on wzruszać słuchaczów do łez.
Natomiast w każdym jego odezwaniu się czuć inteligencję muzyka – artysty, w każdym frazesie czuć wirtuozostwo śpiewka pewnego swojej sztuki”. – pisał Antoni Sygietyński. 19 września 1905 roku wrócił do Pragi by raz jeszcze gościnnie zaśpiewać partię Cania w Pajacach. W 1901 roku solistką tej sceny została Wanda Radkiewicz specjalizująca się w partiach altowych i mezzosopranowych. Debiutowała 10 października partią Azuceny w Trubadurze. Później śpiewała między innymi Amneris, Ulrikę oraz Fides w Proroku Meyerbeera i Ludmiłę w Sprzedanej narzeczonej. Tytułowa Carmen zakończyła jej dwuletni kontrakt, po którym Pragę zamieniła na szwajcarskie Berno. Krytycy zarzucali jej nieumiejętność śpiewania w czeskim języku. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |