GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolscy artyści na praskich scenach (2)
Strona 5 z 8
We wrześniu 1886 roku występuje po raz pierwszy w Operze Warszawskiej, która jednak nie decyduje się na podpisanie z nim dłuższego kontraktu. W tej sytuacji przyjmuje propozycję dyrekcji praskiego Teatru Narodowego, gdzie debiutuje 21 września 1886 roku partią Jontka w Halce. Od tego momentu staje się, do 1900 roku, tenorowym filarem praskiego zespołu. W sumie zaśpiewał kilkadziesiąt partii w kilkuset przedstawieniach.
Największe uznanie przyniosły mu kreacje Radamesa w Aidzie, tytułowego Otella Verdiego, Leńskiego w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego. W tej ostatniej partii podziwiano go najczęściej – 59 razy, równie często (58 razy) pojawiał się jako Otello. Ponadto entuzjastycznie oklaskiwano jego kreacje Eleazara w Żydówce Halévy’ego, Riccarda w Balu maskowym Verdiego, oraz tytułowego Lohengrina i Tannhäusera w operach Wagnera. Śpiewał też z ogromnym powodzeniem potężne tenorowe role w bardzo w tym czasie popularnych operach Meyerbeera: Dinorah, Robert diabeł, Hugonoci, Prorok. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |