GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolscy artyści na praskich scenach (2)
Strona 3 z 8
Krytycy niemal jednogłośnie podkreślali, że: „sopran Arklovej był silny z dramatycznym akcentem, dźwięczny we wszystkich rejestrach”. Podziwiano też jej nieomylną intonację i śmiałe atakowanie wysokich tonów. Praga była dla tej śpiewaczki pierwszym etapem zdobywania świata, w którym szybko wyrobiła sobie markę doskonałej artystki, o którą zabiegali dyrektorzy najważniejszych teatrów.
Miesiąc po debiucie Arkiel rozpoczyna gościnne występy nasz legendarny tenor Władysław Mierzwiński, który debiutuje 23 maja 1886 roku jako Arnold w Wilhelmie Tellu Rossiniego, trzy dni później podziwiany jest w partii Manrica w Trubadurze Verdiego. Ostatnią partią jaką tutaj zaśpiewał był Raul w Hugonotach (29 maja). Niewiele rok po Mierzwińskim pojawia się Aleksander Myszuga, kolejny polski tenor określany mianem „tenore di grazia” występujący pod pseudonimem Alexander Filippi (od imienia ojca). Karierę w Pradze rozpoczyna 9 lipca 1887 roku partią Manrica w Trubadurze, cztery dni później podziwiano go jako tytułowego Fausta, a 16 lipca zaśpiewał partię Don Joségo w Carmen, co było jego ostatnim dokonaniem na tej scenie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |