GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Aida” wbrew schematom
Strona 1 z 3
Poza pięknym śpiewem czołowych wykonawców opera niesie przesłanie, iż nasze europejskie zapatrzenie w wątpliwą egzotykę trzeba odesłać do lamusa. Główny problem to niesprawiedliwość społeczna, pogarda dla słabszych, wyniszczające bezsensowne wojny, postkolonialna arogancja i trywialność zwycięzców. Romans Radamesa (Jonas Kaufmann) z Aidą (szpetna marionetka z głosem Sondry Radvanovsky) staje się tylko epizodem w ustalonym od dawna systemie przemocy.
Widomym przekazem tej idei jest użycie „w rolach” pokonanych Etiopczyków, którzy trafili do egipskiej niewoli marionetek naturalnej wielkości, oczywiście wspartych realnymi głosami śpiewaków. Lalka ma wyrzeźbioną dosyć topornie głowę bez szyi, korpus z wyraźnie zarysowanymi piersiami, połączoną jakimiś prętami miednicę, nogi z kilku segmentów, prawą rękę wraz z ruchomą dłonią i lewą bez dłoni. Do poruszania marionetką użyto trzech lalkarzy (wszyscy zgodnie z przepisami covidowymi pracują w maseczkach), a głosu marionetce udzielała renomowana solistka krocząca pół kroku za swoim „fantomem”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |