GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMozart i Salieri w Teatrze im. Słowackiego stanęli
Strona 4 z 4
Z kolei w poprzedzającym ją recytatywie Ah, lo previdi jego zmienny wyraz dramatyczny oddał za pomocą zróżnicowanej skali odcieni dynamicznych i barwowych, odpowiednich środków natury artykulacyjnej, a także sięgając po śpiew mezza voce.
Motet Exultate jubilate KV 165 to właściwie trzyczęściowy koncert na głos (forma, która popularność zyska w wieku XX, że przywołam utwory Zygfryda Kasserna oraz Reigolda Gliera), z brawurową kadencją pod koniec pierwszej części, deklamacyjno-lirycznym ogniwem środkowym i utrzymanym w formie ronda finałem opartym na słowie Alleluja, którego ostatnia sylaba służy wokalizom, od której zyskały one miano jubilacji.
W tej ostatniej części można już mówić o w pełni ukształtowanej technice koloraturowej, której wenezuelski sopranista podołał ze znaczną biegłością. W bisach wyszedł poza repertuar mozartowski i odwołał się do jego rywala Antonia Salieriego oraz poprzednika Christopha Willibalda Glucka i tegoż lamentu Orfeusza Che farò senza Euridice. W pierwszej części pokazał się w wielobarwnym jedwabnym płaszczu spoza którego wyzierał przeźroczysty podkoszulek, w drugiej wystąpił w białej marynarce, założonej na gołe ciało i do czarnych spodni, z czerwonym goździkiem w butonierce, który na koniec ofiarował najgłośniej oklaskującej go damie… Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |