GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMozart i Salieri w Teatrze im. Słowackiego stanęli
Strona 3 z 4
Mimo młodego wieku autora, odznacza się ona oryginalnością zastosowanych rozwiązań. Na przykład nieoczekiwane zwroty w przebiegu Allegra moderato, których zaznaczenia nie omieszkali muzycy. Ale największe wrażenie wywarło na mnie w ich ujęciu Andante, w którym przewidziane przez kompozytora efekty brzmieniowe uzyskano za sprawą stłumionej artykulacji.
Pomiędzy te ogniwa oraz menuet i finał wstawiono arię Aer tranquillo z opery Król Pasterz KV208, dostarczającej soliście wielu okazji do zaprezentowania technicznej biegłości w zakresie pokonywania licznych ozdobników. Wirtuozowskim popisom służyła również wykonana na początek aria G-dur Voi avete un cor fedele KV 217, zawierająca liczne melizmaty i tryl. Od najlepszej wszakże strony Samuel Muraño dał się poznać w lirycznej, zapowiadającej już belcantową kawatynę arii c-moll Ah, t'invola agl'occhi miei KV 272, z dużym wyczuciem i wrażliwością kształtując kantylenową frazę. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |