GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMozart i Salieri w Teatrze im. Słowackiego stanęli
Strona 2 z 4
Rozpowszechnioną w tamtych czasach praktyką było schodzenie przez falsetystów do swego naturalnego, barytonowego rejestru, by udowodnić, że swoje umiejętności zawdzięczają opanowanej technice, a nie okrutnemu okaleczeniu. Zetknąłem się z tym przygotowując audycję o Dariuszu Paradowskim w Radiu Kraków i w odsłuchiwanej taśmie z przesłuchań nowosądeckiego konkursu im. Ady Sari nagle, spośród zawiłych ornamentów, wyłonił się męski głos.
W pierwszej chwili przypisałem to błędnemu zmontowaniu różnych materiałów, później okazało się, że był to celowy zabieg ze strony artysty. Program omawianego koncertu w całości wypełniła muzyka Wolfganga Amadeusa Mozarta, o którym Rossini mawiał, że był on dla niego niedościgłym wzorem w młodości, przedmiotem zazdrości w wieku dojrzałym i pociechą na starość. Do podobnych wniosków można było dojść słuchając w wykonaniu Capellae Cracoviensis pod dyrekcją Jana Tomasza Adamusa jego XXIX Symfonii A-dur KV 201. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |