GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOtoczenie dźwiękami
Strona 3 z 5
Przecież utwór Zielińskiej był głównie mechanistyczny, obrazował działanie jednego bądź kilku silników jednocześnie. A Riff 62 Wojciecha Kilara z 1962 roku? Czy to nie protoplasta Pustynnienia? Z innego źródła skojarzeń wychodził Wojciech Ziemowit Zych w kompozycji Trakt-akt topodia na flet kontrabasowy, klarnet kontrabasowy, saksofon basowy i orkiestrę w rozmieszczeniu przestrzennym.
Rzecz wyrażała fascynację autora niskimi brzmieniami instrumentów dętych drewnianych. Zychowi więc nie grały w głowie dwusuwowe maszyny, ale cięższe i rzadko wykorzystywane w orkiestrach symfonicznych „stroikowce”. Pojawiły się więc dłuższe nuty, ale i bardziej skontrastowane dynamicznie sekwencje smyczków. Czy nasze uszy zachwycił przestrzennie rozmieszczony skład instrumentów na balkonach? Autor miał nadzieję na „otwarcie nowych obszarów możliwości”. Nie w każdym jednak punkcie sali odbiór był zadowalający. Po bokach był tylko „stereo”, albo i „mono”. Zresztą człowiek ma jedynie dwoje uszu... |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |