GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTrzy razy wbrew Moniuszce
Strona 4 z 4
Ładny, głęboki i o ciekawej barwie głos zaprezentowała operowa Jadwiga – Magdalena Wilczyńska-Goś. Klasę wokalną samą w sobie i nerw sceniczny pokazała Cześnikowa – Anna Lubańska. Nieźle też wypadła w mikroskopijnej roli Marta – Julia Mech. Dwaj bracia Zbigniew i Stefan rzeczywiście byli młodzi i obdarzeni dobrymi głosami, ale w ich śpiewie wyczuwało się niekiedy nadmierne siłowanie, co zwłaszcza u starszego – Zbigniewa – Rafała Korpika, wpływało na intonację.
Młodszy, Piotr Kalina mający bardziej odpowiedzialną rolę, bo takie się przypisuje tenorom, nie zaniżał, ale czasami tylko cisnął. Ważne są jeszcze dwie role męskie – legendarny Skołuba, ze swoją arią o zegarze – Damian Konieczek, który tylko wypełnił uczciwie swe zadanie, oraz Maciej – Jaromir Trafankowski – nieźle przygotowany technicznie. Osobną – tutaj całkiem osobną – rolę wyznaczono Damazemu.
W jaki sposób Miecznik jako strażnik tradycji zgodził się na udzielenie w końcówce dzieła trzeciego ślubu i to gejowskiego, niech już pozostanie tajemnicą reżyserki. Fakt faktem, że Szymon Rona spełnił się w tej nietypowej i kontrowersyjnej roli, i nawet przyprowadził przystojnego „narzeczonego”. W Mazurze i kilku innych scenach wystąpił dobry chór operowy przygotowany przez Mariusza Otto. Były też obowiązkowe animacje na ekranie, trudne miejscami do identyfikacji na komputerze – ich autorem był Leszek Stryła. Z importu pochodziła nie tylko reżyserka i dyrygent, ale także scenograf Leif-Erik Heine i choreograf Viktor Davydiuk, który tradycyjnego Mazura opracował nie dla szlachty kontuszowej ale dla chłopów – pewnie pańszczyźnianych, bo w tym przedstawieniu czasy akcji się mieszają, tak samo jak wiedza historyczna w naszych głowach. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |