GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRobert Leicester i Matylda Stuart albo Eksperyment multimedialny z Rossinim
Strona 4 z 5
W krakowskiej inscenizacji Jochena Schönlebera Elżbiety, królowej Anglii chór wędruje wokół Teatru im. Słowackiego i przemierza jego wnętrza, co transmitowane jest na ekranie ustawionym w tle sceny, a jego żeńska część pojawia się nawet kilkakrotnie na tejże, ale w charakterze niemych statystów, podczas gdy jego wcześniej nagrana partia odtwarzana jest przez głośniki.
Fizycznie stawia się dopiero w finałach obydwu aktów, ale tylko w pierwszym także śpiewa. Czyżby zatem pozazdroszczono pomysłu Pawła Mykietyna z jego Czarodziejskiej góry, w której śpiewacy na żywo wykonują swe partie do zarejestrowanej orkiestry? Opresyjny charakter imperium Elżbiety podkreślają wielokrotnie w drugim akcie wyświetlane ujęcia więźnia uśmiercanego strzałem w skroń, co w scenie ze storturowanym Leicesterem odczytywać można jako jego wizję, ale w finale, stanowiac kontrapunkt dla „lieta fine” (włoski odpowiednik operowy angielskiego „happy endu”) prawdopodobnie ma na celu podważenie jego wiarygodności w odniesieniu do historycznej rzeczywistości. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |