GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRobert Leicester i Matylda Stuart albo Eksperyment multimedialny z Rossinim
Strona 3 z 5
Do pewnego stopnia wydaje się specjalizować się w produkowania wysokich tonów z oktawy dwukreślnej, na których koncentruje całą swą uwagę, choć ich brzmienie pozostawia wiele do życzenia i przybiera nieco sztuczne zabarwienie. Do swoistej konfrontacji Norfolka i Leicestera, a co za tym idzie pojedynku obydwu tenorów dochodzi w drugim akcie i przybiera on formę opartego na imitacji duetu Deh! scusa i transporti.
Korzystne wrażenie wywarli poza tym również znany z czwartkowego wykonania Stworzenia świata meksykański tenor Luis Aguilar w roli Wilhelma oraz ujmująco brzmiący kontralt Mary Gaudenzi w roli en travesti (spodenkowej) Henryka, ale są to partie epizodyczne. Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej sprawnie poprowadził Antonino Fogliani, znany z niedawnego zakończenia sezonu tej instytucji, kiedy zadyrygował Beethovenowską Missą solemnis. Aliści najdziwniejsze rzeczy działy się z filharmonicznym chórem. Siergiej Eisensztein, wystawiając w listopadzie 1940 roku dla uczczenia radziecko-niemieckiego przymierza Wagnerowska Walkirię, zamierzał Cwałowanie Walkirii transmitować za pomocą głośników na cały teatr Bolszoj, by zadrżał on od tego w swych posadach, ale nie wyrażano na to zgody. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |