GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRobert Leicester i Matylda Stuart albo Eksperyment multimedialny z Rossinim
Strona 2 z 5
Belcantowymi umiejętnościami może się także pochwalić jego przywołana partnerka, z powodzeniem stosująca efektowne portamenti (płynne łączenie ze sobą odległych dźwięków) czy też ich delikatne artykułowanie i stopniowe rozszerzanie brzmienia wraz z rosnącym natężeniem dynamicznym. Wszystkie te walory doszły do głosu w arii Sento un interno voce z pierwszego aktu oraz duecie Non bastan quelle lagrime z królewską rywalką Elżbietą w następnym.
Bel canto, jak sama nazwa wskazuje, wymaga nie tylko urody wokalnej, ale biegłości technicznej, pozwalającej na wyeliminowanie najmniejszych oznak wysiłku i skupienie całej uwagi na takim prowadzeniu frazy, by stanowiła jedno z linią melodyczną. W tytułowej roli wystąpiła Serena Farnocchia, artystka o dużym doświadczeniu i znacznej biegłości w kreśleniu koloraturowych ornamentów, ale podobnie jak wcześniej przy okazji Stworzenia świata, szczególnie w wysokim rejestrze jej głos potrafi brzmieć ostro i wkrada się weń niepożądane wibrato. Kwartet protagonistów uzupełnił turecki tenor Mert Süngü jako parający się intrygami, zdradziecki Norfolk. Artysta dysponuje mocnym, nośnym głosem o dźwięcznym tembrze i nie sposób odmówić mu wirtuozerii w operowaniu nim (aria z drugiego aktu Deh troncate i ceppi suoi). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |