opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 czerwiec 2021       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

22 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Trójca Dwójki – Borowicz, Pobłocka, Malicki

Audycje o muzyce prowadzone przez wybitnych artystów koncertujących mają tę niebagatelną przewagę nad innymi, że pozwalają wniknąć głębiej w istotę muzyki, uruchamiają mechanizmy profesjonalnego, krytycznego odbioru sztuki muzycznej, są wreszcie impregnowane na wszelkie legendy i plotki o rzekomej trudności, niezwykłości czy geniuszu. Muzyk grający na jakimś instrumencie nie da sobie wmówić żadnej bzdury, chyba, że zechce sam pochwalić się jakimś swoim niezwykłym osiągnięciem, zwłaszcza jeśli „idzie w zaparte” co do własnych artystycznych możliwości i kompetencji. Jednak bezpośrednie zetknięcie ze słuchaczami radiowymi Programu Drugiego PR, którzy sami nie grają i nie stanowią konkurencji estradowej, zabezpiecza prawdziwego muzyka przed opowiadaniem o „gruszkach na wierzbie”. Raczej skłania go do skromności gdy prezentuje słuchaczom muzykę w wykonaniu arcymistrzów i zwraca uwagę na czym to mistrzostwo polega.

 

Ewa Poblocka,TV

 

Audycje w Radiowej Dwójce prowadzone przez dyrygenta Łukasza Borowicza i pianistów: Ewę Pobłocką oraz Waldemara Malickiego, są niecodzienną okazją do spojrzenia na rozmaite dzieła muzyczne z najbardziej szerokiej perspektywy, uwzględniającej wszystko co w muzyce jest istotne: konstrukcja, technika, styl, talent muzyczny, zjawiska słuchowe, nawet różne omamy i złudzenia. Ktoś, kto jak np. Waldemar Malicki zagrał już na fortepianie wszystkie możliwe ćwiczenia może nam autorytatywnie powiedzieć, że misternie tkany, opadający jak wodna kaskada strumień dźwięków nie jest dla wykonawcy szczególnie trudny i karkołomny. Z kolei Ewa Pobłocka, która sporo swojej artystycznej kariery poświęciła muzyce Jana Sebastiana Bacha, może nam przekonująco zachwalać rozmaite tonacje, w których utwory były napisane i dzielić je na bardziej lub mniej uroczyste, smutne lub wesołe. Taki kapelmistrz jak Łukasz Borowicz słyszący muzykę nawet gdy tylko spogląda w partyturę, pomaga nam z gęstej faktury orkiestrowej wyłowić jakiś jeden instrument, np. altówkę i zachwycić się jej wpływem na brzmienie całej muzycznej frazy. To są spostrzeżenia nieocenione, dzięki którym sposób odbioru dzieł muzycznych wznosi się na poziom wyższy,  pozwala wyłowić z bezrefleksyjnie przyjmowanego utworu wspaniałe fragmenty, rozkoszować się „rodzynkami”, a nie tylko smakiem całego ciasta. Łukasz Borowicz po studiach pod kierunkiem Bogusława Madeya uzyskał też tytuł doktora w dziedzinie dyrygentury. Zaczynał od asystentury w najważniejszych zespołach muzycznych, m.in. Teatrze Wielkim w Warszawie, Filharmonii Narodowej, a później przez 10 lat kierował Polską Orkiestrą Radiową.

 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART