opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Papiez 131-164.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

72 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Trójca Dwójki – Borowicz, Pobłocka, Malicki

 

Ale może najistotniejszym podziałem jest ten na muzykę obecną, komponowaną dla nas przez współczesnych nam twórców, oraz na muzykę dawniejszą, pisaną dla ludzi, których już nie ma? Kontekst tej pierwszej jest nam z natury rzeczy bardziej lub mniej znany, zupełnie inaczej ma się sprawa z muzyką dawniejszą. Mamy prawo jej nie rozumieć. Kiedy ją tworzono, wszystko było inne. Sale były inne, instrumenty były inne, nawet powozy nie miały jeszcze klimatyzacji. Jeżeli spróbujemy ją odczuć, ufając wyłącznie naszej wrażliwości, wiele istotnych szczegółów może nam umknąć. A szkoda, bo mogliśmy już ponieść pewne koszty: bilet, fryzjer, abonament na Mezzo. Dlatego zapraszamy Państwa do audycji, w której postaramy się wspólnie te szczegóły zauważyć.

 

Waldemar Malicki

 

A potem z satysfakcją stwierdzić: Wiem, więc słyszę”. Malicki także prezentuje rozmaite nagrania muzyczne według pewnego klucza. Czasami jest to miejsce powstania, czasami instrument, czasami jakaś historia literacka czy operowa. Komentarz jest żywy, nierzadko żartobliwy, a w nagraniach częściej niż u pozostałych autorów „trójcy”, pojawiają się własne płyty lub nawet przykłady dźwiękowe grane na żywo, być może w studio. Na koniec opisu zalet audycji muzycznych w „Dwójce” – krótka charakterystyka „radiowych głosów" naszych autorów. Łukasz Borowicz mówi bardzo, nawet przesadnie wyraźnie i choć nie ma wady wymowy, to ton jego komentarzy wypada cokolwiek sztywno. Raczej sam nie podśpiewuje tematów prezentowanych utworów, co jest cechą niektórych innych dyrygentów zapraszanych do radia – vide Wojciech Michniewski, uczestnik niezliczonej ilości Płytowych Trybunałów Dwójki. Z czasem pewnie zacznie się czuć przed mikrofonem bardziej swobodnie. Ewa Pobłocka jest na antenie radiowej – „boginią smutku”. Jej głos zdradza osobę krańcowo zmęczoną, której występ na antenie jest wielką udręką dla ciała i dla ducha. W jednej z zapowiedzi programu chciała zaprezentować temat jakiegoś utworu na rozstrojonym pianinie i stwierdziła, że lepiej zrobi to własnym głosem. Było zaskakujące, jak córka znakomitej śpiewaczki i matka śpiewaczki może się posługiwać głosem w sposób tak nieporadny. Wreszcie Waldemar Malicki – mówi jakby urodził się w studiu radiowym, a prawda jest taka, że urodził się w studiu telewizyjnym. Jest znakomitym prowadzącym programy koncertowe, profesjonalistą w tej dziedzinie i jeszcze trochę, a będzie w tej specjalności lepszy od Wiesława Ochmana.

                                                                        Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART