GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZałóż spodnie panienko
Strona 8 z 12
Pozostając przy twórczości Richarda Straussa nie można pominąć postaci Kompozytora w Ariadnie na Naxos, to również typowa rola spodenkowa napisana dla sopranu. Tę partię w krakowskiej inscenizacji z 2012 roku śpiewała Agnieszka Rehlis. W przypadku Richarda Straussa wspomniane dwie role były, że tak powiem, rzadkim wyskokiem, o tyle u Mozarta spotykamy całą galerię spodenkowych ról. W Mitrydate, re di Ponto sopranem śpiewają Farnace i Sifare, synowie Mitrydatesa, zakochani w Aspasii, narzeczonej Mitrydatesa.
W Łaskawości Tytusa napisaną dla kastrata Domenico Bediniego męską partię Sesto, powierza się dzisiaj najczęściej mezzosopranom. Drugą spodenkową rolą w tym dziele jest Annio, którego wykonanie powierza się z reguły sopranom. W Idomeneo, królu Krety, Idamante, syn tytułowego bohatera śpiewa również mezzosopranem. Ponadto wśród pozostałych bohaterów oper Mozarta tytułowy Askaniusz śpiewa sopranem, takim samym głosem śpiewa Senator Cecilio w Lucio Silla. Niemal takim samym jak Mozart mistrzem w kreowaniu spodenkowych ról był Gioacchino Rossini. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |