GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZałóż spodnie panienko
Strona 4 z 12
Nie uciekli przed tą modą, ani Ryszard Wagner, ani Giuseppe Verdi. W Rienzim Wagnera partia Adriano Colony, rzymskiego patrycjusza, napisana została na głos sopranowy, na drezdeńskiej prapremierze śpiewała ją Wilhelmine Schröder-Devrient, w tym czasie ulubiona śpiewaczka Wagnera. W Balu maskowym Verdiego męsko-damską rolą jest paź Oskar śpiewający sopranem, pierwszą wykonawczynią na rzymskiej prapremierze była Pamela Scotti. Również Ludwig van Beethoven w swojej jedynej operze Fidelio zastosował taką przebierankę.
Fidelio to przebrana za mężczyznę Leonora poszukująca w więziennych lochach swego męża Florestana wtrąconego do lochu z rozkazu gubernatora Don Pizarro. Rola Leonory – Fidelia jest partią sopranową, jej pierwszą wykonawczynią była Anna Milder-Hauptmann, zwana primadonną spodenkowych ról. Anna Milder występowała też w tenorowej partii Tamina w Czarodziejskim flecie Mozarta. Podobno była w tej roli tak przekonująca, że publiczność nie tyle podziwiała głos co bardziej oglądała przez lornetki jej nogi w ciasnych trykotach, zerkając czy przypadkiem nie dostrzeże widomych oznak męskości. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |