GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZałóż spodnie panienko
Strona 7 z 12
Kilka razy zdarzyło mi się oglądać mniej więcej taki obrazek. Pani śpiewająca sopranową partię Hrabiny Almaviva – postawna i często obfitych kształtów, a pani śpiewająca powierzaną mezzosopranom (czasami też sopranom) partię Cherubina – szczupła i filigranowa. No i bądź tu, człowieku poważny patrząc jak ten drobny Cherubinek usiłuje pocałować postawną Hrabinę, która gdyby tylko zechciała jednym serdecznym uściskiem wybiłaby mu wszelkie amory z głowy. Na szczęście przewrotny Mozart przewidział prawdopodobnie taką sytuację więc na wszelki wypadek uczynił z Wesela Figara operę komiczną.
Również Jules Massenet w swojej trzyaktowej operze Cherubin każe tytułowemu bohaterowi śpiewać sopranem. Z podobną sytuacją spotykamy się w Kawalerze z różą Richarda Straussa, gdzie mezzosopranem śpiewa Oktawian, piękny kochanek Marszałkowej von Verdenberg. Można powiedzieć, że to kopia kochliwego Cherubina, z Wesela Figara. Tutaj librecista (Hugo von Hofmannstahl) i kompozytor poszli o krok dalej, męsko-damski Oktawian musi się w pewnej chwili przeistoczyć w uroczą pokojówkę (no, z tym przynajmniej nie ma kłopotu), w której zakochuje się majętny baron von Ochs. W ostatniej warszawskiej inscenizacji Kawalera raz 1997 roku partię Oktawiana śpiewała z powodzeniem Marta Abako. Marszałkową w tym przedstawieniu była Hanna Lisowska. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |