GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystkie opery Ryszarda Wagnera (8)
Strona 2 z 19
Melot (tenor) – nikczemny rycerz, który śmiertelnie rani Tristana Pasterz (tenor) Sternik (baryton) Żołnierze, marynarze, oficerowie Akcja rozgrywa się u wybrzeży średniowiecznej Bretanii i Kornwalii.
Arie, duety i sceny o których warto wiedzieć
1. Preludium wstępne, w którym kompozytor maluje bezmiar miłosnej tęsknoty niemożliwej do zaspokojenia. Zaraz na jego początku rozbrzmiewa słynny tristanowski akord. 2. Isolde! Tristan! Geliebter – wielki duet miłosny Tristana i Izoldy z II aktu. Najsłynniejszy i najdłuższy (blisko czterdzieści minut) duet miłosny w całej literaturze operowej, w którym przechodzą przez wszystkie stopnie miłosnego uniesienia i ekstazy, a słowa miłość i kocham odmieniane są przez wszystkie przypadki. 3. Mild und leise wie er lächelt (Jak łagodnie i delikatnie się uśmiecha) - aria Izoldy z finału III aktu, zwana też „miłosną śmiercią Izoldy – Liebestod”.
To najbardziej odrażająca rzecz, jaką zdarzyło mi się w życiu widzieć.– napisała Klara Schumann, a Mark Twain, który widział Tristana i Izoldę w Bayreuth, zwierzał się, że czuł się tam zupełnie nie na miejscu – jakbym był jedynym zdrowym na umyśle człowiekiem wśród szaleńców. A tego, co napisał o słynnym akordzie otwierającym operę Edward Hanslick, nie sposób powtórzyć ze względu na drastyczne porównania, jakich użył ten zasłużony, ale przywiązany do klasycznych wzorców autor. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |