opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

91 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Wszystkie opery Ryszarda Wagnera (5)

Zresztą koledzy po fachu również nie umilali mu życia: „Uczoność i nuda nie są równoznaczne ze sztuką” – pisał Offenbach, „Jakże by to było złe, gdyby to było muzyką” - dodał Auber. A jednak praca włożona w te zmiany nigdy się nie zmarnowała! Dzisiaj powszechnie uważa się, że właśnie w muzyce sceny w grocie Wenus należy szukać źródła tchnącej zmysłowym pięknem muzyki: I aktu Walkirii, trzeciego aktu Zygfryda, oraz sceny w zaczarowanym ogrodzie Klingsora z II aktu Parsifala.

 

Tannhauser 935-266

 

W 1875 roku dokonał Wagner kolejnych, już raczej kosmetycznych, zmian w partyturze Tannhäusera przed jego wiedeńską premierą. Wszystkie te poprawki i zmiany były świadectwem konsekwentnego dążenia Wagnera do wypracowania własnego stylu i przekształcania opery w dramat muzyczny co w tym dziele wzięło swój wyraźny początek.

 

Tannhauser 935-407

 

Schumann po przejrzeniu partytury napisał do Feliksa Mendelssohna; „Wagner skończył znowu jedną operę, niezawodnie zdolny chłop i nad pojęcie śmiały - ale, zaiste nie umie ani czterech taktów ładnie i przynajmniej dobrze napisać”. Jednak po obejrzeniu dzieła na scenie zmienił zupełnie zdanie, o czym uczciwie Mendelssohna poinformował: „Muszę niejedno odwołać, co pisałem panu po lekturze partytury. Ze sceny przedstawia się to zupełnie inaczej. Wiele rzeczy porwało mnie całkowicie”. Dzisiaj najczęściej można się spotkać na scenie z poprawioną wersją drezdeńską z 1847 roku i paryską z 1861. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART