GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościHistoria stworzenia według Miltona i Pendereckiego (3)
Strona 7 z 12
Służy jej także zręczne wplecenie cytatów: z wagnerowskiego Lohengrina przy pojawieniu się łabędzia podczas rajskiej defilady zwierząt, którym nazwy nadaje Adam, oraz chorału O grosse Lieb, o Lieb ohn’alle Masse z Pasji wg św. Jana Johanna Sebastiana Bacha, towarzyszącego wstawiennictwu Jezusa do Boga o wybaczenie ludziom ich nieposłuszeństwa.
Znaczną dozą pomysłowości oraz oryginalności odznacza się dobór rodzajów głosów w obsadzie. Pośród drużyny niebiańskiej natknąć się można na sopran koloraturowy w partii Zefona oraz kontratenorów w rolach Iturela i Rafaela. Przez śpiewającego tym głosem falsetystę obsadzona została również Śmierć, co przydaje jej znamion archaiczności. Natomiast Miltonowskiego Szatana z demoniczną mniszką z poprzedniej opery Pendereckiego spokrewnia rozległy ambitus ich partii, a także znaczne przeskoki interwałowe w prowadzeniu głosów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |