GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKwintesencja wagneryzmu
Strona 6 z 6
Poza tym upływ czasu i wymowa biegu wydarzeń zaznaczone zostają poprzez dyskretne zmiany oświetlenia. Kostiumy stanowią swego rodzaju pomieszanie epok, od nieokreślonych czasowo po w miarę współczesne z akcentami historycznymi.
Instynktowna nienawiść Elektry w trakcie akcji znajduje ujście w nieco chaotycznych i kanciastych ruchach, wyrażających gwałtowność jej charakteru. Podobnie jak w „Salome” taniec siedmiu zasłon, również w „Elektrze” stanowi on kulminację opery. Niestety, zabrakło nań odpowiedniego pomysłu, który wydobyłby destrukcyjną naturę bohaterki, popychającą ją do samozagłady. A zatem kropkę nad „i” postawił sprawujący od premiery kierownictwo muzyczne fiński kapelmistrz Jukka – Pekka Salonen, w pełni wydobywający wszystkie barwy orkiestry i jej interwencje, nie wysuwając się jednocześnie na pierwszy plan przed śpiewaków. W sumie spektakl bliski urzeczywistnienia idei wagnerowskiego gesamtkunstwerk, czyli totalnego dzieła sztuki. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |