GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKwintesencja wagneryzmu
Strona 4 z 6
Gdy się spojrzy na nią z tego punktu widzenia, to zrozumie się cały jej dramat, a artystka uczyniła wszystko, by nam go przekazać. Ansambl ten z powodzeniem dopełniła Adrianne Pieczonka w partii Chryzotemis, siostry tytułowej bohaterki, niezdolnej zdecydowanie opowiedzieć się po którejkolwiek ze stron, pragnącej powstrzymać niepotrzebny rozlew krwi.
Zdecydowanie ustępowali paniom mężczyźni, ale w znacznej mierze sam kompozytor nie dał im większej szansy w tym względzie, albowiem ich partie zostały potraktowane dość marginalnie, zredukowane wyłącznie do odegrania określonej roli w biegu wypadków. Zgodnie ze swoim upodobaniem Strauss obsadził Orestesa przez barytona. Eric Owens, mający podobnie jak on czarnoskórego przybocznego, sprostał wymaganiom wokalnym swej partii, ale przy jego tuszy trudno mu było stworzyć wiarygodny wizerunek sceniczny postaci. Żywiąc z kolei awersję do tenorów, powierzył partię Ajgistos temu rodzajowi głosu, co miało odpowiadać niechętnemu doń nastawieniu i jego karykaturalnemu ujęciu – podobnie było w przypadku Heroda w poprzedzającej „Salome”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |