GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKwintesencja wagneryzmu
Strona 3 z 6
I wychodzi z tego nie tylko z życiem, ale i z głosem, którego już na progu przyszłego sezonu użyczy właśnie wspomnianej Izoldzie w przenoszonej do Metropolitan Opera z Warszawy inscenizacji Mariusza Trelińskiego.
Z początku wydawało mi się, że jej sopran posiada zbyt ciepły odcień jak na twardy charakter tej nieznającej wątpliwości postaci, a także potrzeby przebicia się przez symfonicznie potraktowaną straussowską orkiestrę. Z czasem jednak okazało się, że nie tylko sprostała wymogom muzycznym, ale przyczyniła się do nakreślenia bardziej zróżnicowanego portretu postaci, zawierającego więcej odcieni. Uniknęła też wszelkiej forsowności, co być może wynikało z konieczności odpowiedniego rozłożenia sił, by starczyło ich na cały spektakl.
Prawdziwie integralną rolę wokalnie i aktorsko stworzyła Waltraud Meier jako Klitajmestra, zwłaszcza w scenie opowiadania Elektrze dręczącego ją snu, odpowiednio dobranymi, nieprzesadnymi gestami i mimiką, potrafiła wyrazić targające nią sprzeczne uczucia. Pamiętać przy tym należy, iż wbrew jej jednostronnemu ujęciu w tym utworze, bynajmniej nie była mężobójczynią z niskich pobudek, a więc potrzeby „zaspokajania chuci” pod jego nieobecność, lecz została przez niego zraniona w najczulszej istocie swej kobiecości, a więc macierzyństwie, kiedy dla powodzenia wyprawy trojańskiej złożył w ofierze Artemidzie ich własną córkę – Ifigenię. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |