GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKwintesencja wagneryzmu
Strona 2 z 6
Poza tym grecka czy biblijna mitologia jest bardziej uniwersalna i zachowuje większą aktualność niż germańska czy staroskandynawska, na co nie bez wpływu pozostaje może jej szersze upowszechnienie. W przypadku nowojorskiego przedstawienia (oglądana w krakowskim kinie Kijów – Apollo Film 30 kwietnia ostatnia w tym sezonie transmisja) wyrażało się to też poprzez udział czarnoskórych śpiewaczek pośród Służebnych, których mimiczne usuwanie śladów popełnionych zbrodni rozpoczyna akcję, zanim rozlegną się pierwsze takty muzyki.
Tytułowa Elektra pozostaje opętana żądzą zemsty, dla której spełnienia jest w stanie utopić we krwi nie tylko swój dom i pozostałych przy życiu przedstawicieli rodu Atrydów, ale cały świat. Przynoszący jej zatracenie finałowy taniec ekstazy, stanowiący swoisty, negatywny odpowiednik miłosnego uniesienia wagnerowskiej Izoldy, do pewnego stopnia kojarzyć się może z kosmicznym tańcem Śiwy, przynoszącym światu zagładę. Nina Stemme trzyma właściwie całą akcję na swym głosie, a jest to mordercza partia, albowiem śpiewaczka nie schodzi ze sceny przez całe trwanie spektaklu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |