GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości«Mojżesz i Aron» Schönberga na scenie Opéra-Bastille
Strona 7 z 7
W akcie drugim reżyser przywołuje ideę zbrukanej czystości i niewinności, co konkretnie wygląda w ten sposób, że poszczególne postaci zanurzają się w ciemnej oliwie, wypełniającej umieszczoną pośrodku sceny szczelinę. Ich ubrudzone ciała, mają nam nasuwać skojarzenia z zabrudzonymi poprzez bałwochwalstwo duszami. Wreszcie Złoty Cielec, któremu wierni składają ofiary, nie jest w tej inscenizacji przedstawiony jako olśniewający posąg, lecz jako żywy, imponujący niezwykłymi rozmiarami i oprowadzany po scenie wół.
Ten ostatni pomysł nasuwa zresztą pewne wątpliwości, gdyż nie wnosi do spektaklu żadnej „dodanej” wartości, a w zamian za to rozprasza uwagę widzów i artystów. Pozostaje to jednak bez znaczenia wobec podziwu, jaki wzbudza maestria Castellucciego (również autora scenografii, kostiumów i wirtuozowskiej reżyserii świetlnej) w budowaniu porażających, niezwykle ekspresyjnych i bogatych w znaczenia wizji plastycznych. Wprowadzenie przez dyrektora Stéphane’a Lissnera Mojżesza i Arona do repertuaru Opery Paryskiej można zatem uznać za znaczące osiągnięcie artystyczne, o którym z pewnością jeszcze długo będzie się dyskutować i pisać. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |