GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości«Mojżesz i Aron» Schönberga na scenie Opéra-Bastille
Strona 5 z 7
W tej najważniejszej w całym dorobku Schönberga partyturze, której kompozytor poświęcił tyle czasu i emocjonalnego zaangażowania, znajduje się wiele genialnych pomysłów, do których należy wprowadzenie formalnej opozycji pomiędzy partią Mojżesza i Arona. Ową opozycję doskonale podkreślają obsadzeni w tych rolach Thomas Johannes Mayer i John Graham-Hall.
Otóż ten pierwszy, baryton-bas, posługuje się Sprechgesang, techniką wokalną oscylującą pomiędzy śpiewem i mową, wymagającą deklamowania na wysokości wyznaczonego przez kompozytora dźwięku i umiejętności odnalezienia znajdującej się pomiędzy interwałami ekspresji.
Z kolei tenorowa partia Arona oparta jest na szerokich łukach dodekafonicznych i stanowi trudny sprawdzian wokalny, odpornościowy i pamięciowy dla jej wykonawcy. Z satysfakcją trzeba stwierdzić, że obaj wymienieni artyści wyszli z tej karkołomnej próby obronną ręką. Obok nich do sukcesu przedsięwzięcia przyczynia się prezentujący wysoki i jednorodny poziom zespół solistów, w którym znalazła się także polska sopranistka Isabelle Wnorowska-Pluchart (Solostimme), wykształcona w warszawskiej Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |