GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Tristan i Izolda” w Opéra national du Rhin w Strasburgu
Strona 6 z 6
Jego mocno sfatygowany tenor rozczarowuje nieprzyjemnym w odbiorze odbarwianiem, nadmiernym wibratem i w miarę upływu czasu coraz bardziej niepokojącym brakiem pełnej kontroli intonacyjnej. W dodatku Storey niewiele ma też do zaproponowania w zakresie gry aktorskiej i nie potrafi zainteresować swą przeciętną osobowością sceniczną.
Postać Gornewala - tutaj niestety zbyt młodzieńczą w stosunku do wskazówek libretta - z powodzeniem kreuje ujmujący ciepłym i ładnie nasyconym barytonem Raimund Nolte. Wzruszającą i naturalną Brangeną jest dysponująca ciekawie i szlachetnie brzmiącym mezzosopranem Michelle Breedt z Republiki Południowej Afryki, zaś jako Król Marek występuje Koreańczyk Attila Jun, powalający olbrzymim wolumenem swego głębokiego i umięśnionego, tylko mało różnicującego dynamikę basa.
Stojący na czele Orkiestry Filharmonicznej Strasburga niemiecki dyrygent Axel Kober bezbłędnie wznosi strukturę muzyczną Wagnerowskiego dzieła, dbając o przejrzystą czytelność partytury, uwydatnianie intrumentacyjno-brzmieniowych detali i precyzję w odpowiednim dobieraniu temp. W jego zbyt analitycznej interpretacji zabrakło mi jednak pewnej dozy szaleństwa, zmysłowych uniesieńczy emocjonalnej intensywności, co w przypadku opery traktującej o potędze ogarniającej wszystko kosmicznej miłości jest jednak dużym mankamentem. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |