GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Tristan i Izolda” w Opéra national du Rhin w Strasburgu
Strona 3 z 6
W akcie drugim unosząca się do góry struktura odsłania pokój w położonym nad morzem domu, a głównym elementem staje się tutaj wielkie łoże, z którego kochankowie zresztą niechętnie korzystają, kładąc się nie wiadomo dlaczego tuż obok niego na podłodze. Podniszczone ściany owego pomieszczenia i ogólny wystrój wnętrza mają w sobie coś zimnego i nieprzyjaznego, co w pewien sposób zapowiada już niespełnienie się miłości głównych bohaterów i nadchodzące nieszczęście.
Z kolei akt trzeci zostaje umiejscowiony w czymś, co przypomina zawieszoną na wysokości drewnianą (rybacką?) budę z zasuwanymi oknami. Cały wystrój ogranicza się do - pewnie przywołującego dzieciństwo Tristana - roweru z trzema kółkami, przymocowanego do ściany zlewu i zbitego z dech nędznego łóżka, na którym spoczywa ranny protagonista.
Panująca tu atmosfera totalnego zaniedbania, stare meble i szmelcowate przedmioty nie mogą się w żadnym momencie kojarzyć z pięknem romantyzmu wielkiej miłości. Stale obecnym motywem omawianej inscenizacji jest oczywiście morze, które wbrew deklaracjom McDonalda przyjmuje jednak często walor symbolu. Na przykład w akcie drugim może ewokować podświadomość kochanków, powstanie świata lub dajmy na to tajemniczą siłę wpływającą na nasze losy. Zaś w akcie trzecim przelewająca się za oknami morska woda pozostaje w związku z falowaniem samej materii muzycznej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |