opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

121 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Purytanie” Belliniego w Opéra National de Paris

Niezależnie jednak od tych zastrzeżeń słusznie różni obserwatorzy podkreślają, iż po raz pierwszy od dawna wychodzący do końcowych ukłonów reżyser nie został przez paryską publiczność bezpardonowo wygwizdany, a nawet spotkał się z życzliwym przyjęciem. Jest wszakże w inscenizacji Pelly’ego jedna rzecz, której francuskiemu reżyserowi w żaden sposób wybaczyć nie można. Otóż nie dość, że ta opera o intymistycznym przecież charakterze wystawiona jest w przepastnej sali gmachu przy placu Bastylii, a nie w bardziej przyjaznym Palais Garnier, to Pelly - zamiast zabudować pudło sceniczne - rozgrywa akcję na całkowicie otwartej na wszystkie strony przestrzeni. Otóż nie trzeba być przecież specjalistą od spraw akustyki, aby przewidzieć negatywne skutki takiego postępowania. Niemalże wszyscy soliści, mając uzasadnione poczucie „uciekania” dźwięku, forsują głos, co oczywiście odbija się negatywnie na barwie, emisji i jakości interpretacji.

Purytanie,Bastylia 4

Jak powszechnie wiadomo powodzenie wystawienia dzieła Belliniego zależy od znalezienia przysłowiowego „kwartetu z Purytanów”, czyli obsadzenia w głównych rolach solistów zdolnych zmierzyć się z niezwykle tutaj wygorówanymi wymaganiami wokalnymi. Operze Paryskiej się to tym razem nie udało, tyle tylko, że oprócz ewidentnych słabości w występie niektórych biorących udział w omawianej produkcji artystów, trzeba jeszcze wziąć pod uwagę trudną sytuację, w jakiej się oni wszyscy ze względu na opisany problem znaleźli. Śpiewająca trudną partię Elwiry Maria Agresta imponuje okrągłym dźwiękiem, ładną barwą (z wyjątkiem góry skali) i zaangażowaniem scenicznym, szczególnie w scenie obłędu, ale nie odnajduje się w stylu bel canta, o czym świadczą rozmyte kontury fraz legato, niepewne wokalizy i wyraźnie krótki oddech.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART