GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Kleopatra” Masseneta w Opéra de Marseille
Strona 4 z 4
Dostojnie i szlachetnie brzmi gęsto nasycony baryton Jean-François Lapointe’a, który potrafi celnie zbudować postać Marka Antoniusza. Ponadto podoba się pochodząca z Québecu sopranistka Kimy Mc Laren, poruszająca jako zraniona w swoich uczuciach, wszak wielkoduszna Oktawia, nie zawodzą też tacy artyści jak Antoinette Dennefeld (Charmion), Philippe Ermelier (Ennius), Bernard Imbert (Amnhès) czy Jean-Marie Delpas (Sévérus). I tym większa szkoda, że tego samego poziomu nie prezentuje obsadzony w roli Spakosa Luca Lombardo, którego brzydko brzmiący i siłowo prowadzony tenor sprawia spore rozczarowanie.
Inscenizacja Charlesa Roubaud, współpracującego przy tej okazji ze sprawdzoną już przezeń przy innych okazjach ekipą (Emmanuelle Favre - scenografia, Katia Duflot - kostiumy, Marc Delamézière - oświetlenie), oraz z Marie-Jeanne Gauthé, autorką zręcznie zaplanowanych projekcji wideo, sugestywnie przywołuje scenerię pałacu Marka Antoniusza wraz z jego wnętrzami, rzeźbami i nieco orientalną atmosferą. Potrafi też on bez zarzutu skutecznie przechodzić od scen intymnych do epizodów zbiorowych, za każdym razem dbając o sprawnie prowadzone i pozbawione stereotypowych gestów działania sceniczne. Niezależnie zatem od różnych zastrzeżeń, dotyczących całości muzyczno-dramaturgicznej struktury Kleopatry, należy wyrazić wdzięczność dyrektorowi Opery w Marsylii, Maurice’owi Xiberrasowi, za inicjatywę wystawienia tego wciąż jeszcze lekceważonego przez wiele placówek lirycznych dzieła. Kiedy bowiem pozbędziemy się różnych uprzedzeń i nie poddamy utrwalonym już od dawna, a nie zawsze słusznym sądom, odkryje ono przed nami swój niewątpliwy urok. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |