opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

111 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Otello i Jago – operowe studium zazdrości i zawiści

Szekspirowski Otello stał się ucieleśnieniem zazdrości, natomiast Jago, zwłaszcza w ujęciu Arriga Boito i Giuseppe Verdiego, zaślepiającej zawiści. Wyznaje bowiem wiarę w boga, skrojonego na własną, człowieczą miarę, a więc okrutnego niczym on sam. Jak starowina kościołowi zawierza,/tak ja ku złu zmierzam, (…) A co potem? Potem? Śmierć i nicość!!!!. Ten słynny ustęp z opery, zwany Credem Jagona, wprowadził Boito, a w muzykę oprawił Verdi. We wrocławskiej wersji scenicznej jego szydercza wymowa została jeszcze dodatkowo wzmocniona, skoro śpiewane jest na tle płomienistego krzyża, a bohater dwukrotnie rozpościera ramiona na podobieństwo Ukrzyżowanego.

Otello 212-5

Przedstawienie Otella w inscenizacji Michała Znanieckiego dojrzało i okrzepło od czasu swojej premiery przed rokiem, odznaczając się przy tym znaczną urodą plastyczną. Można nawet bez przesady stwierdzić, iż zostało doprowadzone do perfekcji. Właściwie nie posiada słabych punktów, zwłaszcza pod względem obsady. Z jednej strony przynosi popis trzech tenorów, przy czym każdy reprezentuje inną odmianę tego typu głosu.Nikołaj Dorożkin, odtwórca tytułowego bohatera, posiada tenor dramatyczny o dużej dźwięczności, co pozwoliło mu z równym powodzeniem wcielić się w tytułowego, wagnerowskiego prostaczka z Parsifala, jak i Verdiowskiego Maura na weneckiej służbie, z mniejszym zaś w Karola z Joanny d'Arc, opery pochodzącej z jeszcze belcantowego okresu twórczości tego kompozytora. Już krótka jego inwokacja Esultate! L'orgoglio musulmano, następująca po otwierającej, dramatycznej scenie burzy, wykonana została pewnym głosem, ze znaczną swobodą, a nawet brawurą.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART