GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości16. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena
Strona 1 z 3
Zakończony w Warszawie Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena dostarczył wielu muzycznych wzruszeń, ale również zwrócił uwagę ciekawym i różnorodnym programem oraz znakomitymi wykonawcami, wśród których było kilku doskonałych śpiewaków. Pierwszy „wokalny wieczór“ zapewniła Orkiestra Symfoniczna Teatru Maryjskiego z Petersburga pod dyrekcją legendarnego już kapelmistrza Valerego Gergieva. W programie trzy znakomite pozycje - Uwertura rok 1812 Czajkowskiego, III Koncert fortepianowy Rachmaninowa i Kantata Prokofiewa Aleksander Newski, która była właśnie tym wokalnym akcentem, świetnie wykonanym i od strony orkiestrowej, chóralnej i solowej.
Tutaj też najlepiej wypadł chyba „konstruktywistyczny charakter“ dyrygenta, który potrafił połączyć dosyć luźne muzyczne epizody tego utworu w jednolitą całość. Świetnie zabrzmiały też surowe, drażniące ucho barwy instrumentów dętych zwiastujące nadejście najeźdźców. Bohaterem tego wykonania był świetny, ponoć obecnie najlepszy w Polsce, Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku przygotowany przez Violettę Bielecką. Nienaganna wymowa rosyjska, świetna, naturalna barwa głosów, brak wysiłku tak w wysokich jak i niskich rejestrach, a nawet głębokie profondo „oktawistów“, perfekcyjne przygotowanie i wreszcie wolumen brzmienia w forte - wszystko budziło zachwyt. Ale również solo mezzosopranowe w wykonaniu Ekateriny Sememchuk odpowiadało najwyższym standardom rosyjskiego śpiewu, nie mówiąc już o „scence pantomimicznej“ zaproponowanej przez wybitną artystkę.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |