GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości16. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena
Strona 3 z 3
Po przerwie orkiestra Filharmonii Narodowej wykonała pod dyrekcją Miguela Gomeza Martineza rapsodię Taras Bulba Leosza Janaczka oraz słynny poemat Dyl Sowizdrzał Ryszarda Straussa. W ostatnim wieczorze usłyszeliśmy muzyczną ciekawostkę, Clauda Debussy’ego oratorium Męczeństwo św. Sebastiana. Dzieło stylistycznie odpowiadające kanonom muzycznego impresjonizmu zachwycało nastrojem i barwnymi epizodami, w których dźwięki orkiestry (Sinfonia Varsovia) zlewały się niemalże z pianami Chóru Filharmonii Narodowej. Autorem tych natchnionych scen był prowadzący koncert doświadczony kapelmistrz Sylvain Cambreling.
Niestety we fragmentach forte wysokie głosy męskie psuły nieco ten czar krzykliwymi tonami. Wśród solistów bardzo poprawnie wykonały swoje partie trzy panie, sopran, mezzosopran i alt – tutaj mogliśmy usłyszeć polską śpiewaczkę Agnieszkę Rehlis. Pewne kontrowersje mógł natomiast budzić występ Andrzeja Seweryna w roli narratora. Jego „partia” była bardzo trudna, bowiem wygłaszał najpierw komentarz do akcji po polsku całkowicie solo, a później, już z towarzyszeniem orkiestry, tekst libretta po francusku. Szkoda, że przy realizacji tej roli nikt nie podpowiedział wybitnemu artyście, jak gospodarować swoim głosem, jak podawać w sposób naturalny tekst na estradzie Filharmonii Narodowej, która ma dosyć niewdzięczną akustykę. Zakończył się 16. Festiwal Wielkanocny, który odbywał się pod hasłem „Wojna i Pokój”, ale jak pokazuje ten krótki przegląd mógłby również nosić tytuł „Potęga głosu”. Joanna Tumiłowicz
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |